Sikeresen zárult az Ikarus szlovéniai teszt-roadshow-ja
- Kingamargit Kovács
- máj. 22.
- 2 perc olvasás
Május 22-én hivatalosan is lezárult az Ikarus közel fél évig tartó szlovéniai teszt-roadshow-ja, amelynek során az Ikarus 80e V3 elektromos midibusz hat különböző szlovén városban bizonyította megbízhatóságát és hatékonyságát a helyi közösségi közlekedésben.
A záróesemény Szlovénia legrégebbi városában, Ptujban zajlott, ahol a közlekedési szektor képviselői mellett magyar és szlovén diplomáciai delegációk is jelen voltak. Az esemény célja az Ikarus és a szlovén közlekedési ágazat kulcsszereplői közötti együttműködés további elmélyítése, valamint a vállalat hosszú távú regionális stratégiai céljainak bemutatása volt.
A rendezvény felszólalói között volt Nuška Gajšek, Ptuj polgármestere, Dávid Ferenc Andor, Magyarország szlovéniai nagykövete, Kelemen János Hunor, az Ikarus Csoport értékesítési igazgatója és Aleš Šifrer, az Arriva Slovenia ügyvezető igazgatója.
Aleš Šifrer, az Arriva Slovenia ügyvezetője így értékelte a ptuji tesztidőszakot:
„Az Arriva Sloveniánál hisszük, hogy a mobilitás jövője nem alakul ki magától – rajtunk múlik, hogy bátorsággal, szakértelemmel és a fenntartható megoldások iránti elkötelezettséggel alakítsuk. A ptuji Ikarus 80e tesztidőszak lehetőséget adott arra, hogy a mindennapi forgalomban próbáljuk ki az új technológiát, értékes tapasztalatokat szerezve a magas biztonsági és minőségi elvárások teljesítéséhez. Büszkék vagyunk a sikeres tesztre, amely bizonyítja, hogy közösségünkkel és partnereinkkel együttműködve már ma képesek vagyunk modern, felhasználóbarát és társadalmilag felelős közösségi közlekedést biztosítani.”
Az Ikarus 80e V3 midibusz 2024 decembere és 2025 májusa között hat szlovén városban – Ljubljanában, Kranjban, Nova Goricában, Koperben, Mariborban és Ptujban – közlekedett különböző közszolgáltatók (LPP, Arriva, Nomago) üzemeltetésében. A tesztút célja az volt, hogy valós üzemeltetési körülmények között mérjék fel a jármű teljesítményét és megbízhatóságát, valamint a helyi üzemeltetők visszajelzései alapján finomhangolják a típust a piaci igényeknek megfelelően.
A téli–tavaszi tesztidőszak során az Ikarus 80e V3 összesen 4653 kilométert tett meg, kiemelkedően alacsony, 0.0028 SoC/km átlagos energiamennyiséget fogyasztva. A valós közlekedési körülmények között végzett mérések igazolták, hogy a busz egyetlen töltéssel kényelmesen eléri a 350 kilométeres hatótávot – ami kiváló eredmény a kategóriájában.
A teszt lezárását követően az Ikarus 80e V3 Ptujból Székesfehérvárig, közel 345 kilométeres távot teljesített köztes töltés nélkül, és még 40%-os akkumulátorkapacitással érkezett meg az Ikarus központjába. Ez is jól mutatja a jármű kiváló energiahatékonyságát és hatótávolságát, ami ideálissá teszi városi és regionális közlekedési feladatokra egyaránt.
Kelemen János Hunor, az Ikarus értékesítési igazgatója így értékelte a teszteredményeket:
„Az Ikarus 80e a valós forgalmi körülmények között is bizonyította képességeit – a hatótáv és az energiahatékonyság nemzetközi összehasonlításban is kiemelkedő. Ez megerősít bennünket abban, hogy jó úton járunk a fenntartható városi mobilitási megoldások fejlesztésében.”
Ikarus 80e V3
Az Ikarus 80e V3 egy 100%-ban elektromos hajtású, teljes hosszban alacsonypadlós midibusz, amely a korszerű technológiai megoldásokkal mind az üzemeltetők, mind az utasok igényeit kiszolgálja. A jármű 200 kW-os elektromos motorral és egy CATL által gyártott, 282 kWh kapacitású LFP akkumulátorcsomaggal rendelkezik.