Forgalomba állt az első Ikarus 120e Keszthelyen
- Margit Kovács
- máj. 7.
- 2 perc olvasás
Hamarosan az ország más városaiban is megjelennek a magyar gyártó elektromos buszai

A MÁV-csoport egy új Ikarus 120e elektromos autóbuszt állított forgalomba Keszthelyen, a HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. Zöld Busz Programjának támogatásával. A 166 millió forint értékű beruházás hozzájárul a fenntartható közösségi közlekedés megteremtéséhez, és évente mintegy 14,7 tonnával csökkenti a város levegőjét terhelő károsanyag-kibocsátást.
Az átadáson Sipos Zoltán, az Ikarus buszokat forgalmazó Electrobus Europe Zrt. vezérigazgatója hangsúlyozta, hogy az Ikarus 120e forgalomba állítása mérföldkő nemcsak Keszthely, hanem az Ikarus számára is. „Az elektromos buszok fejlesztését 2016-ban kezdtük el, és ma már a negyedik generációs modelleket gyártjuk. A 120e alacsonypadlós kialakítása, energiatakarékos hajtásrendszere és nagy hatótávolsága kiemelkedő választássá teszi a városi közlekedés számára” – mondta. Hozzátette, hogy a 12 méteres modell mellett egy rövidebb, 8,5 méteres változat is elérhető, és idén ősszel bemutatják a 18 méteres csuklós változatot is.
Az Ikarus elektromos buszai már több európai országban forgalomban vannak, és a vállalat készen áll további zöld közlekedési projektek támogatására belföldön és külföldön egyaránt. „Az Ikarus neve máig meghatározó a magyar járműgyártásban” – fogalmazott Sipos Zoltán. „Büszkék vagyunk arra, hogy a világ számos pontjáról érkeznek megkeresések, és hogy az Ikarus ma is az egyik legismertebb magyar márkanév. Célunk, hogy ezt a hagyományt a modern elektromos közlekedésben is továbbvigyük, és versenyképes alternatívát nyújtsunk a fenntartható közlekedés területén.”
Nagy Bálint, az Építési és Közlekedési Minisztérium közlekedésért felelős államtitkára kiemelte, hogy az elektromos autóbuszok beszerzése része annak a szélesebb közlekedésfejlesztési programnak, amelyet a kormány indított. „Az elmúlt években jelentős átalakuláson ment keresztül a magyar közösségi közlekedés. A célunk, hogy 10 év alá csökkentsük a hazai autóbuszflotta átlagéletkorát” – mondta.
„A most átadott busz nemcsak Keszthely számára fontos, hanem az országos buszfiatalítási program szerves része. Idén és jövőre összesen 1000 új jármű beszerzését tervezzük” – tette hozzá az államtitkár, kiemelve, hogy az Ikarus példája mutatja: a hazai ipar képes jó minőségű buszokat gyártani és forgalomba helyezni.
Kunfalvi Gábor, a HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. Zöld Mobilitási Irodájának vezetője elmondta, hogy az elektromos buszok forgalomba állításával évente több tonnával csökkenthető a városi szén-dioxid-kibocsátás. Kormányos László, a MÁV Személyszállítási Zrt. vezérigazgatója pedig hozzátette: az új járművek beszerzése egy átfogó modernizációs folyamat része, amelynek célja a közösségi közlekedés fenntarthatóbbá tétele.